kierownik działu - Artur Warchala
Dział Promocji odpowiada za organizację i koordynację działalności popularyzacyjnej i edukacyjnej muzeum. Do jego zadań należy m.in.:
• prowadzenie działalności oświatowej, a w jej ramach organizowanie pokazów, spotkań, konferencji, lekcji muzealnych;
• współdziałanie z innymi działami przy organizowaniu wystaw stałych i czasowych;
• współorganizowanie konkursów oraz imprez plenerowych;
• obsługa multimedialna konferencji, spotkań, wieczorów literackich oraz obsługa dźwiękowa wydarzeń organizowanych przez muzeum;
• obsługa zwiedzających muzeum;
• wykonywanie dokumentacji fotograficznej i filmowej;
• prowadzenie archiwum dokumentacji fotograficznej i filmowej oraz przechowywanie nośników z danymi;
• przygotowywanie wydawnictw i materiałów reklamowych do druku;
• działalność reklamowo-promocyjna, w tym przygotowywanie graficzne i dystrybucja materiałów promocyjnych;
• prowadzenie kampanii reklamowych oraz promocyjnych;
• administrowanie i aktualizowanie strony internetowej muzeum, przygotowywanie i przekazywanie materiałów reklamowych do portali, z którymi muzeum współpracuje;
• przygotowywanie we współpracy z działami merytorycznymi materiałów do mediów społecznościowych;
• koordynowanie, w porozumieniu z odpowiedzialnymi pracownikami merytorycznymi, procesów związanych z przygotowaniem druków promocyjnych poświęconych wystawom i wydarzeniom, od wyboru wykonawcy po dystrybucję;
• współpraca z pozostałymi działami muzeum w celu upowszechniania i promocji poszczególnych dziedzin naukowych, którymi zajmuje się muzeum;